Nečinnost ohrožuje naše tělo

s toustem.jpg

P o h y b

Nikomu se nechce jít cvičit, běhat, tancovat nebo jezdit na kole. Zvlášť když se doma může povalovat v teplákách u televize a chroupat tyčinky. Jenže ten pocit, který po hodině jakéhokoli sportu zažijete, je k nezaplacení. Endorfiny pak budou ještě několik hodin řádit ve vašemu těle a vám bude prostě báječně. Je to skvělá odměna za námahu.

sezení u pc.jpg
Celé dny vysedáváme u pracovních stolů nebo obsluhujeme stroje, anebo čučíme na bedýnky. Jak stárneme, ztrácíme tělesnou kondici. Má smysl o tom hovořit a psát? Má, protože s tělem je to tak:
nečinnost způsobí, že nám přestane sloužit. Nečinnost ohrožuje naše zdraví a sám život.
srdce1.jpg
cviky1.jpg

Cvičení pro dobrou kondici

 

Dřep s postelí

K tomuto cviku budete potřebovat nohy a svou postel. Levou nohu zanožte, chodidlo zdvihněte a zaklesněte za okraj postele. Levé koleno pokrčte. Pomalu klesejte jako do dřepu a pokrčujte zatíženou pravou nohu, záda držte stále rovná. Zastavte pohyb, jakmile bude vaše pravé stehno vodorovně s podlahou, následně se silou zvedejte přes pravou nohu až do stoje na pravé špičce. Cvik zopakujte aspoň patnáctkrát, vyměňte strany a nezapomeňte dvě série na každé noze.

Moc jednoduché? Čím více snížíte své těžiště, tím účinněji modelujete pozadí. A to přece chceme.

Pevný stisk

 

Zaujměte výchozí pozici jako při kliku s dlaněmi pod rameny. Zdvihněte propnutou levou paži ke stropu a levou nohu. Pokračujte v rotaci a levou nohou překročte pravou, hruď přitom otevřete směrem vzhůru, rovnováhu udržujte pravou polovinou těla. Vraťte se do výchozí pozice. Cvik opakujte patnáct až dvacetkrát, potom procvičte druhou stranu. Dejte si aspoň dva sety.

Šílený výpad

 

Postavte se do stoje rozkročného s nohama na šíři boků. Udělejte výpad do strany tak, že pravým chodidlem zvolna sklouznete doprava, zatímco na levou nohu přenesete váhu a koleno pokrčíte přímo nad levý kotník. Pravé chodidlo přisuňte zpět do výchozí pozice s nohama na šíři boků. Potom zdvihněte koleno levé nohy do strany, aby sevřelo pravý úhel. Zároveň namiřte obě propnuté paže ke stropu. Opakujte patnáctkrát až dvacetkrát, potom si vyměňte strany. Dvě – tři série by nebyly na škodu.

Dovádivý předklon

 

Postavte se s nohama rozkročenýma na šíři boků a propnuté paže dlaněmi k sobě namiřte vzhůru. Levou zpevněnou nohu zdvihněte před sebe, chodidlo držte v pravém úhlu. Předkloňte se stále zpevněnýma rukama, levou nohu silou zhoupněte dolů a zanožte, dokud neutvoří se zády jednu přímku vodorovnou s podložkou. Patnáct až dvacet opakování by bodlo a levou nohou se pokuste nedotknout podlahy. Samozřejmě obě strany.

 
Nezapomeňme ani na tolik důležitý pohyb, denně si dopřejme alespoň 30 minut procházku, nebo si zacvičme na míči či věnujme čas třeba dechovému cvičení. Každý pohyb je přínosem nejen pro tělo, ale i duši.
Máte kde a s kým protáhnout tělo a vypustit stres?
old sport1 bravo.jpg

 

podzimní dny.jpg

Děkuji za nakouknutí, přijďte zas a hezký podzimní čas.

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one