Nohy a páteř spolu souvisí

Neustále mě bolela záda. Pomohla mi až čínská masáž, kterou si můžu udělat sama...

 

Věděli jste, že páteř můžete najít i na svých chodidlech? Právě zde se promítají problémy zad, které se objevují ve formě bolestivých bodů.

Každý z nás má nějakou svoji bolest.

S přibývajím věkem nohy neposlouchají.
 

Pro někoho je to vyjít vysoké schody do pekárny, aby si mohl koupit čerstvý chléb. Pro někoho je to vstát z příliš hlubokého křesla, aby si mohl pohrát s vnukem.

A pro někoho je to třeba vylézt několik kroků po žebříku, aby vnučce utrhl to nejlepší jablíčko.

Tyto každodenní aktivity pro nás dříve nebyly problémem. Ale nyní se ozývají klouby, a tak mnohé z nás trápí zcela běžné záležitosti.

Abychom zůstali soběstační a mohli se dále radovat z koníčků nebo z času stráveného s vnoučaty, doporučujeme pečovat o své klouby.

Chraňme si klouby! Víme jak?

 

 

Dlouhé stání na místě, těžká břímě, nedostatečná výživa, věk, genetické dispozice... To všechno se podepisuje na stavu vašich kloubů. Abyste mohla předejít různým zdravotním komplikacím, je třeba pamatovat na své klouby každý den. To ony vám umožňují plynulý pohyb, bez něhož by byl váš život jen přežíváním.

 

Pokud se vám zdá, že se vám hůře vstává, klouby bývají ztuhlé, zarudlé, nateklé, citlivé na dotek nebo v nich během dne pociťujete nepříjemné pnutí či bodání, je nutno navštívit lékaře. Ten provede podrobné vyšetření, díky kterému zjistíte, zdali to je pouze planý poplach nebo příznak některého z kloubních onemocnění.

Potvrdí-li vám lékař některou z komplikací, neznamená to, že byste měli celý den proležet na pohovce a vůbec se nehýbat. Naopak – pohyb posiluje svaly a protahuje šlachy, které klouby obklopují. Pokud na pohyb zanevřete, může se stát, že kloub zcela zatuhne a vy už jej nebudete moct používat. Mezi vhodné sporty a druhy aktivit při kloubních onemocnění patří například již zmiňovaný nordic walking, plavání, jóga, tanec nebo obyčejné procházky po okolí. Vyvarovat byste se měli nošení těžkých břemen, dlouhému stání na místě a také nadváze. Kloubům neprospívá ani nevhodná a laciná obuv, jež noze neposkytuje takřka žádnou oporu. Špatná strava je už pak jen dalším hřebíčkem.

 

A co výživa kloubů?

Na trhu se v poslední době objevila řada produktů, nabízející účinné látky pro péči o klouby. Odborníci doporučují užívat tyto látky ve formách doplňků stravy alespoň 2× ročně.

Pokud se chystáte si některý takový přípravek pořídit, podívejte se, zdali obsahuje oba typy kolagenů. Kolagen typ I se běžně nachází ve šlachách a kostech, proto je podstatným prvkem pro komplexní péči. Kolagen typ II je přítomen přímo v chrupavkách, a právě díky nim je náš pohyb plynulý. Pojivová tkáň, která je nasycena dostatečným množstvím kolagenu se může správně vyvíjet a plnit svou funkci.

Kombinaci obou kolagenů obsahuje například inovovaný doplněk stravy z lékárny Priessnitz® Kloubní výživa FORTE+. Tato komplexní péče obsahuje glukosamin, látku tělu vlastní, dále boswellii, jež přispívá k podpoře hybnosti a pružnosti kloubů, vitamin C, jenž pomáhá k tvorbě kolagenu a vitaminy K a D pro udržení normálního stavu kostí. Díky svému složení poskytuje Priessnitz® Kloubní výživa FORTE+ srovnatelnou péči, jako měsíční pobyt v lázních.

Dopřejte svým kloubům odpovídající péči!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
old9 léto kolo.jpg

 

podzimní dny.jpg

Děkuji za nakouknutí, přijďte zas a hezký podzimní čas.

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one